نمونه سوالات عملی ICDL

نمونه سوالات عملی ICDL


یک پوشه با نام خودتان در دسکتاپ ایجاد نمایید .

WORD 2013

1- چند صفحه درج کنید .

2- ابعاد صفحات را سایز A3 به صورت افقی در نظر بگیرید . حاشیه صفحات را از نوع Moderate در نظر بگیرید .

3- حاشیه ای خط چین به رنگ آبی ، با ضخامت 1/4 2 pt فقط برای صفحه اول در نظر بگیرید .

4- جدول را ( مطابق تصویر شماره یک ) ایجاد کنید .

5- تنظیمی انجام دهید که با فشردن کلیدهای Alt+Ctrl+P نماد پرچم ( مطابق تصویر شماره دو ) درج شود .

6- صفحات را شماره گذاری نموده به طوری که شماره در مرکز پاصفحه و از عدد 5 شروع شوند .

7- فایل را با نام My Word1 در همان پوشه خودتان ذخیره کنید .

8- سندتان را دوباره با نام My Word2 طوری ذخیره کنید که در نسخه های قبلی Word قابل نمایش باشد .

POWER POINT 2013 

9- دو اسلاید با مشخصات زیر ایجاد کنید .

  • اسلاید اول : بصورت اتومات بعد از2 ثانیه بدون نیاز به کلیک موس با گذر wipe  ظاهر شود .
  • اسلاید دوم : درصورت کلیک نکردن موس بعد از 3 ثانیه بصورت اتومات با گذر shape ظاهر شود .

10- در اسلاید اول از جانمایی tow content استفاده کنید .

11- در عنوان اسلاید ، به نام خدا تایپ کنید . به آن جلوه تاکیدی دلخواه بدهید .

12- در قسمت پایین دو تصویر درج کنید . تصاویر باید یکی از راست و دیگری از چپ وارد شود . ( جلوه Fly In )

13- تنظیمی انجام دهید تا تمامی حرکات اشیاء بطور همزمان صورت گیرد .

14- در اسلاید دوم یک دکمه عملیاتی درج کنید که با کلیک روی آن یک تصویر باز شود .

15- در اسلاید دوم تاریخ و ساعت جاری سیستم را در پاصفحه درج کنید .

16- اسلاید دوم را مخفی کنید .

17- فایل را با نام My Power3 در همان پوشه خودتان ذخیره کنید .

EXCEL 2013

18- در sheet1 جدول را ( مطابق تصویر شماره سه ) وارد کنید .

19- خانه های ردیف اول و ستون اول جدول را آبی کنید .

20- نمره کل را با فرمول زیر محاسبه کنید .

( نمره عملی * 75% ) + ( نمره تئوری * 25% )

21- براساس اطلاعات جدول (مطابق تصویر شماره سه ) ، نمودار ستونی را ( مطابق تصویر شماره چهار ) ایجاد کنید .

  • نمودار ستونی براساس نام کارآموزان و نمره کل
  • درج عنوان " آمار نتایج کارآموزان " بالای نمودار
  • درج مقادیر بالای ستون ها
  • جهت نمودار از چپ به راست باشد .
  • اعمال Pattern به ستون ها

22- در Sheet2 تنظیمات زیر را انجام دهید :

  • خطوط مشبک Gridline را به صورت اتومات در ستون B درج کنید .
  • در سلول E5 عدد 12.7895 وارد کرده ، و در سلول E6 ، مقدار E5 را تا دو رقم اعشار گرد نمایید .
  • پهنای ستون E را به 25 تغییر دهید .
  • ارتفاع سطر ششم را یه 40 تغییر دهید .

23- فایل را با نام My Excel3 در همان خودتان ذخیره نمایید .

ACCESS 2013

24- بانک اطلاعاتی Library در دسکتاپ داخل پوشه خودتان ایجاد کنید .

25- جدول به نام امانت با شرایط زیر ایجاد کنید :

  • کد عضویت : از نوع عددی - 4 رقمی
  • کد کتاب : از نوع متنی - 4رقم - یک حرف - 3رقم
  • نام کتاب : 35 کاراکتری
  • نوع کتاب : با قابلیت انتخاب یکی از موارد ( تاریخی ، CD )
  • تاریخ امانت : از نوع تاریخ
  • نوع بازگشت : از نوع تاریخ

26- رکوردها را ( مطابق تصویر شماره پنج ) به جدول امانت اضافه کنید .

27- پرس و جویی بنام Q1 ایجاد کنید اطلاعات افرادی که در تاریخ 1395/04/02 کتاب امانت برده اند را نمایش دهد .

28- پرس و جویی بنام Q2 ایجاد کنید اطلاعات افرادی که CD امانت برده اند براساس کد عضویت شان به ترتیب الفبا نمایش دهد .

29- از پرس و جوی Q1 گزارشی تهیه کنید .

30- یک فرم سطری از کل جدول امانت ایجاد کنید .

  • رنگ زمینه Back Color قسمت سرصفحه فرم Form Header را آبی کنید .
  • رنگ زمینه Back Color قسمت جزئیات فرم detail را آبی کنید .

1399-07-06
برای ثبت دیدگاه باید ورود کنید.ورود